5 ok, hogy beilleszd a grapefruitot a mindennapi étkezésedbe

grapefruit

Most még mindig a grapefruitszezonban vagyunk (ami májusig vagy júniusig tart), így ez a tökéletes alkalom a készletfeltöltésre. És ha okot keresel rá, akkor mit szólnál öthöz? Olvass tovább, hogy megtudd, miért olyan előnyös a grapefruit fogyasztása egészségünk szempontjából.

Milyen egészségügyi előnyei vannak a grapefruitnak?

1. Nagyszerű az immunrendszered számára

A bizonyíték a dicsőséges tápanyagsűrűségre: a grapefruit jó forrása az A-, C- és E-vitaminnak – ez a hármas, amely együttesen hozzájárul az immunrendszer fenntartásához. (Konkrétan egy egész grapefruit 77 mg C-vitamint tartalmaz – többet, mint amennyit egy nagy narancsban kapunk.) Ismeri azokat az évszakokat, amikor az irodájában mindenki betegnek tűnik? (Például most?) Ez a tökéletes alkalom egy kis grapefruitra.

2. A grapefruit rendszeres fogyasztása magasabb tápanyagbevitellel jár

Egy tanulmány szerint a grapefruitot fogyasztó nőknél magasabb volt a C-vitamin-, magnézium-, kálium- és élelmi rostbevitel, valamint javult a táplálkozás minősége. “A grapefruit egészséges választási lehetőséget nyújthat a gyümölcsökre vonatkozó ajánlások teljesítésére törekvő felnőttek számára” – állapítja meg a tanulmány. Azonban nem csak grapefruitot ettek, így nehéz megmondani, hogy a grapefruit mennyire volt hatással ezekre az általános szintekre. De maga az összefüggés mindenképpen ígéretes.

3. Segíthet a cukorbetegség megelőzésében

Bizonyított, hogy a grapefruit fogyasztása – amely a glikémiás index skálán mérsékelt – segíthet az inzulinszint egyenletes szinten tartásában, ami védelmet nyújt a 2-es típusú cukorbetegség ellen. “Az áfonya, a szőlő, az alma, a banán és a grapefruit nagyobb mértékű fogyasztása szignifikánsan összefüggött a 2-es típusú cukorbetegség csökkent kockázatával” – olvasható egy 2013-as nagy tanulmányban. “Eredményeink arra utalnak, hogy jelentős heterogenitás van az egyes gyümölcsök és a 2-es típusú cukorbetegség kockázata közötti összefüggésekben”.

4. Segíthet megakadályozni a zsír felhalmozódását az artériák falaiban

Bizonyítékok vannak arra – legalábbis egereken -, hogy a naringin (a grapefruitban található flavonoid) segíthet megelőzni az érelmeszesedést, amikor a plakk és a koleszterin felhalmozódik az artériákban.  Ismétlem, ez csak egy egérkísérlet, de a grapefruitot mindenképpen érdemes lehet beilleszteni a szívbarát életmódba.

5. Magas az antioxidáns-tartalma

A grapefruit jó forrása az antioxidánsoknak is, amelyek segítenek csökkenteni a gyulladást és felvenni a harcot a szervezetben a szabad radikális anyagok által okozott károkkal szemben. Még a grapefruit héja is magas antioxidáns-tartalmú, ezért ne csak a gyümölcs frissítő, élénk húsát és levét élvezd, hanem használd a héját különböző ételekhez, például baromfihoz vagy süteményekhez.

Ajánlott cikkek